Mam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
w związku z powyższym mam pytania:
1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?
[ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.
Ja w swojej octavii wywalilem LR i wsadzilem Staga 300 Premium i wtryskiwacze Hana Ze starej instalacji został mi tylko reduktor ( u mnie jest LR jednostopniowy-nie tak jak w "fabrycznych" dwustopniowy ). Wtryskiwacze mogły zostać ale miałem już dosyć diesla pod maska. Reasumujac nowe wtryski, nowa instalacja ( nowa gwarancja :idea i przede wszystkim możliwość serwisowania instalacji wszędzie bez brania specjalnie wolnego dnia na wizytę w serwisie LPG.
Na początek wymień same wtryski, i jak Koledzy wcześniej pisali - bierz Hany i będziesz zadowolony. Po wymianie, zestrojeniu, ustawieniu jak zajdzie potrzeba to zmienisz elektronikę. Jednak zacznij o wtrysków, bo możliwe, że tylko je będziesz musiał wymienić nie ruszając reszty.
A ja ci napisze tak. Z całym szacunkiem do poprzedników, ale Landi Renzo jest najtrwalszą instalką. Ja kupiłem swoje AEE W O1 w fatalnym stanie.
Wymieniłem:
-świece
-przewody
-cewkę
było lepiej. Potem filtry od gazu i ustawiłem mapy u gazownika.
Szarpała strasznie. Gazownik powiedział, że padł wtryskiwacz a wymienia się wszystkie na raz, koszt ok 800zł. Głupota :!: :!: :!:
a jeszcze większa ta
Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
w związku z powyższym mam pytania:
1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze
Po 1. Listwa kosztuje max 150zł
Po 2. Nowa listwa z nowymi MEDami
Po 3. Ja wymieniłem jeden wtryskiwacz za 180zł i latam jak głupi!
Moja instalka ma już 140 tyś km !
Ja żeby wiedzieć, który wtryskiwacz wadliwy, na pracującym silniku na LPG, ściskałem szczypcami po kolei wężyki od wtryskiwacza do kolektora. Efekt? Po ściśnięciu tego od wadliwego- silnik mało zauważalnie poszarpywał, a po ściśnięciu dobrego bardzo szarpał.
Z własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
Wyślij listwę do regeneracji
Kod:
http://www.prinsczyszczenie.pl/
, a potem jak to nie pomoże, sprawdź, który wtryskiwacz do wymiany.
W międzyczasie wymień filtry, przewody od reduktora do listwy, opaski etc.
Nie przesadzal bym ze ta instalacja jest jakaś super. Reduktory powiedzmy umownie wytrzymują podobnie, wtryski od Hany w górę tez. Pozostaje kwestia eksploatacji i tu LR daje ciała.
To na pewno, ale niestety nie zawsze jest czas i możliwości.
Co do gazowników, niestety sporo jest druciarzy, którzy w ogóle nie powinny instalacji zakładach. Nie znaczy to jednak, że nie ma osób, które wiedzą w czym rzecz i które znają się na robocie.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
taa..wszyscy to złodzieje.. , mechanicy , wulkanizatorzy , gazownicy , diagności itd itd..
najlepiej samemu grzebać..
Nie, ale 1/3 to druciarze i powinni gwoździe prostować, kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę, żeby zarobić, a ostatnia 1/3 umie, chce i potrafi, ale tych ciężko znaleźć... Oczywiście z przymrużeniem oka.
A co do LR, jakoś najczęściej to właśnie ona pokonuje największe przebiegi, bo argument, że jest dedykowana do skody nie przemawia za mną. No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
Innym instalacjom nie mówię nie, miałem do czynienia ze stagami, o akme nie wspominając. A najbardziej z własnego doświadczenia LR mnie najbardziej przekonuje.
kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
no uczył sie , szkolił to teraz chce zarabiać na tym , normalne przecież.
Zamieszczone przez djwyrebas
a ostatnia 1/3 umie, chce i potrafi, ale tych ciężko znaleźć.
a ci to co / za darmo robią ? może dlatego ich ciężko znaleźć.. :lol:
mają wchodzić jakieś zmiany w usługach podobno.. ,jakieś certyfikaty czy uprawnienia na niektóre dziedziny , gaz , klimatyzacje , być może opony.. , dopiero wtedy będzie drogo i płacz..
tylko nie wiem ile w tym prawdy i kiedy to będzie wchodzić , usługi związane z klimą być może już szybko
kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
no uczył sie , szkolił to teraz chce zarabiać na tym , normalne przecież.
Ja to wyciaganie kasy zrozumialem nie jako odpowiednio wysokie cenienie wlasnej pracy
(bo wtedy to jest uczciwa sprawa - place duzo, ale dostaje wysoka jakosc uslugi) tylko jako namawianie nie znajacego sie klienta na niepotrzebne wydatki. I musze powiedziec, ze jest takich fachowcow sporo.
Zamieszczone przez leszekmw
mają wchodzić jakieś zmiany w usługach podobno.. ,jakieś certyfikaty czy uprawnienia na niektóre dziedziny
kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
no uczył sie , szkolił to teraz chce zarabiać na tym , normalne przecież.
Ja to wyciaganie kasy zrozumialem nie jako odpowiednio wysokie cenienie wlasnej pracy
(bo wtedy to jest uczciwa sprawa - place duzo, ale dostaje wysoka jakosc uslugi) tylko jako namawianie nie znajacego sie klienta na niepotrzebne wydatki. I musze powiedziec, ze jest takich fachowcow sporo.
Dokładnie o to mi chodziło, o wykorzystywaniu niewiedzy klienta i wpieranie mu niekiedy bezsensownych rzeczy o naszym aucie.
No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
Ta trwałe MEDy... u mnie padł po 7500km...
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Mam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
w związku z powyższym mam pytania:
1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?
[ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.
Moje doświadczenia z LPG są jednoznaczne i polecam Ci montaż BRC Seqent w miejsce obecnej instalki bądź naprawę tego co masz. Stag..... cóż niektórzy się nim zachwycają osobiście uważam to za przerost formy nad treścią. Przerobiłem staga w kilku samochodach (własnych) i szczerze przyznam, że działanie mnożników w tych instalkach to dno i metr mułu. Wieczne problemy z rozjazdem map, problemy z pracą silnika. Ktoś polecał Ci lpg forum, uprzedzam, że to forum swego czasu z 1,5 roku temu można było śmiało nazwać Stag forum więc na bezstronność nie masz tam raczej co liczyć.
Jeśli będziesz zainteresowany jakimiś szczegółami zapraszam na priv, nie chcę tu pisać i zaśmiecać tematu. Grubą książkę można napisać z tego co przeżyłem ze Stagiem - 4 .
[ Dodano: Pią 11 Sty, 13 08:25 ]
Zamieszczone przez leszekmw
Zamieszczone przez djwyrebas
Z własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
taa..wszyscy to złodzieje.. , mechanicy , wulkanizatorzy , gazownicy , diagności itd itd..
najlepiej samemu grzebać..
Być może nie miałeś do czynienia (jako klient) z wieloma ,,gazownikami'' , być może .. ja natomiast miałem, przerobiłem temat na kilku swoich samochodach i zdecydowanie biorąc cały ciężar tej wypowiedzi na siebie stwierdzam, że w tym kraju zdecydowana większość mechaników nazywanych potocznie ,,gaziarzami'' to paproki jakich mało. Większość z nich to zwykli ,,montowacze,, bez specjalnego pojęcia o tym co robią. Niestety obowiązująca zasada jest jedna - jak najmniej i jak najszybciej za jak najwięcej.
Dlatego też mamy to co mamy, czyli magiczne reduktory pasujące do wszystkiego od zdechlaka z 70 KM po furę ze 150 KM, magiczne ,,wtryskiwacze'' które tak na prawdę koło wtryskiwaczy nawet nie leżały które montują jak popadnie i do czego popadnie często i gęsto nie wiedząc nawet, że ich zdecydowana większość przychodzi od producenta nie skalibrowana......
Jakość montażu to kolejna sprawa, twórczość gazowników nie zna granic. Psują dobre samochody na potęgę, a głupi Klient jeszcze im za to płaci.
Pewnie są porządnie warsztaty, ja niestety na taki nie trafiłem, a przerobiłem ich kilka w obrębie Śląska.
Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
" w obrębie Śląska " na Slasku swiat LPG sie nie konczy. Na przykladzie twoich wypowiedzi stwierdzam ze kazdy chwali to co ma i z czego jest zadowolony. Ja mialem LR, teraz mam Staga 300 Premium + wtryski Hana i stwerdzam ze Stag bije na glowe Landi. Na temat innych instalacji sie nie wypowiadam.
Miałem podobny problem, jeździłem od warsztatu do warsztatu aż wkońcu zmotywowałem się i pojechalem do salonu skody gdzie jest dobry mechanik i znający się na gazie Landi i co się okazało, że listwa wtryskowa padła i na gwarancji mi wymienili i teraz hula jak ta lala
Dlatego reasumując ile ludzi, tyle opinii. Jeden przeszedł mniej, drugi więcej. Jeden uczy się na błędach, drugi nie, dlatego forum jest po to, aby wyrazić swoją opinię, popartą doświadczeniami, a nie licytować się, kto ma racje i która instalka lepsza od drugiej.
Komentarz